Szerző Téma: vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)  (Olvasták 4021 alkalommal)

0 felhasználó és 1 vendég van ebben a témában

Admin

  • Globális moderátor
  • ***
  • Hozzászólások: 1998
vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Dátum: 2010. November 26. - 22:48:54 »
asd

Admin

  • Globális moderátor
  • ***
  • Hozzászólások: 1998
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #1 Dátum: 2010. November 26. - 22:49:00 »
Konfliktustípus: (női vagy férfi) birtokkijelölési konfliktus
Érzelmi tartalom férfiaknál: "Nem tudom a birtok határait kijelölni. Betolakodnak, zavarnak, zaklatnak a területemen, birtokomon."
Érzelmi tartalom nőknél: "Nem tudom a fészek, és a fészekhez tartozók határait kijelölni. Valaki nemkívánatos a fészek tájékán."
Érdemes megvizsgálni a gátizomzat akaratlagosan mozgatható, harántcsíkolt izomszöveteit is. Ilyen módon a "félek, hogy nem fogom tudni megtartani a vizeletet", vagy "nem szeretném, ha nem tudnám megtartani" beindíthatja ezeknek az izmoknak a külön programját, ami szintén inkontinenciához vezet (ez már következménykonfliktus).

Admin

  • Globális moderátor
  • ***
  • Hozzászólások: 1998
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #2 Dátum: 2010. November 26. - 22:49:05 »
asd

minerva

  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #3 Dátum: 2011. Február 27. - 19:26:38 »
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Anyukám 13 évig volt gyógyszerfüggő (agyi anerurizmával műtötték akkor, amelyből visszamaradt nála az a probléma, hogy sem ízt sem illatot nem érez, a bal keze részlegesen bénult, és kissé suta a járása, és nyáron 40 fokban is fázik) - előtte 25 évig alkoholfüggő volt -, és kb. 3 hete teljesen leállt az altatóról. Egyszerűen már annyit szedett, amennyit az orvos nem volt hajlandó felírni (vagy nem is tehette, hogy annyit ír fel? Ez még homályos számomra.)

Szóval leállt az altatóról, és helyette egy Sedocur nevezetű, gyógynövény alapú tablettát kezdett el szedni - háziorvos javasolta az altató helyett. Csak azt nem javasolta, hogy egyik napról a másikra álljon le... De ez anyám figyelmét elkerülte.

2 nap múlva elvonási tünetei voltak, gyengeséggel, émelygéssel, általános rosszulléttel, verejtékezéssel, majd ez elmúlt, nagy volt az öröm.
A fekete leves viszont most jött. Nekem volt egy sanda gyanúm, hogy a folyamatos gyógyszerszedés miatt - 13 év alatt mindenféle altató és nyugtató megfordult a repertoárjában -, van egy csomó konfliktusa, ami nem tudott átkapcsolni megoldási szakaszba.

Na, most az első MU szakasza eljött szerintem, ami azzal jelentkezett, hogy folyamatosan folyik a vizelete - csordogál - fáj a dereka, szúr a medencéje, alig bír közlekedni, mert mintha a csípője is fájna.

A hugommal lakik együtt, és állandó volt köztük a konfliktus, mindketten úgy élnek, hogy bezárkózva a saját szobájukba, és akkor használják a közös helyiségeket, amikor feltételezhetően nem fog felbukkani a másikuk a látótérben.

Anyu tünetei alapján én a "nem kívánatos személy a fészek háza táján", és egyben a határok kijelölésével kapcsolatos konfliktusra gyanakszom, de ez már évek óta tart!!!

Próbáltam anyut nyugtatni, hogy ez már a gyógyulási szakasz - volt láza is 2 napja -, ez egy természetes dolog, és a gyógyszerek miatt eddig ezek nem zajlottak le, de most elgondolkodtam egy kicsit. A konfliktus aktív szakasz lehet akár 10 éves is!
Ugye nem fog addig tartani a MU szakasz?

Most próbálom jártatni az agyamat, hogy milyen látványos konfliktusai voltak még - amiken mindig rugózott, mindig beszélt róluk, de nem tudtak kifutni eddig -, hogy felkészüljek a következő tünetekre, de egyszerűen nem tudom, hogy milyen időtartamokban gondolkodjunk a MU szakaszt illetően.

Tudnátok ebben segíteni, hogy hogyan számoljak?
köszönöm!

H. Éva

  • senior tag
  • ***
  • Hozzászólások: 288
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #4 Dátum: 2011. Február 28. - 06:07:33 »
Kedves Minerva !
A láz a gyógyulási szakasz közepén, az epileptoid krizisben jelentkezik. Ha anyukád a gyógyszerről való leállás miatt került megoldás utáni szakaszba, akkor még kb. 3hete van a teljes gyógyulásig. A nagydózisú erős nyugtatók hatása alatt nem halmozódik a konfliktus tömege és lehetséges, hogy gyógyszer nélkül sem állt volna folyamatosan konfliktus alatt.
Ha anyukád jobbkezes nő, kibillent hormonállapotban (csak feltételezem, mert erről nem irtál )
akkor elszenvedett egy vesemedence-húgyvezeték-hólyag laphám érintettségű birtok-kijelölési konfliktust, aminek góca az agyban jobb oldalt, az elváltozás a szerven baloldalt van. Ha a hólyag izomzat is érintett akkor jelentkezik erős vizelési kényszer.
                                  Üdvözlettel: Hussein Éva

minerva

  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #5 Dátum: 2011. Február 28. - 08:28:03 »
Köszönöm szépen Éva!
Ez jó hír ahhoz képest, amiket én számoltam :)
Anyu érezhetően megnyugodott, ami nála már óriási eredmény (nemrég  beszéltem vele telefonon, sajnos elég messze lakunk egymástól). Ma fog a háziorvos diagnózist felállítani. Egyébként igen, jobb kezes, és változó koron túl van már. (elnézést, éjjel felébredtem és eszembe jutott, hogy ezt nem írtam, pedig ez az alap!)

Referálok, ha van fejlemény, köszönöm a segítséget!



Vadvirág

  • senior tag
  • ***
  • Hozzászólások: 1582
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #6 Dátum: 2011. Március 08. - 14:42:48 »
Minerva, ha az édesanyád 13 évig gyógyszereket szedett, érdemes a leszokás miatti mérgezés tüneteivel is számolni. Amikor az ember méregtelenít, például az általad említett gyógynövényes készítmény hatására, akkor felszabadulnak a csendes kötési helyeken raktározott gyógyszer hatóanyagok. Meg tudják bolondítani tünetileg a szervezetünket, előidézve a hatásokat, mellékhatásokat.

Ilyen esetben érdemes lehet fokozatosan leállni a gyógyszerekről és kikérni akár még egy gyógyszerész tanácsait is. Üdv, Vadvirág

minerva

  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:vizeletvisszatartási nehézség (inkontinencia)
« Válasz #7 Dátum: 2011. Március 08. - 15:32:18 »
Szia Vadvirág!
sajnos a fokozatosság már nem "téma", mert teljesen átállt erre az új "gyógyszerre", de persze most már ő is okosabb.

A diagnózis szerint egyébként erős húgyúti fertőzése van, ami alátámasztotta számunkra az újmedicinás koncepciót :)
Szedett erre gyógyszert a diagnózis után, mert nagyon leverte a lábáról ez a gyógyulási szakasz, és amúgy is gyenge fizikumú, de minden nappal jobban van, most már a gyógyszerkúrának is vége tulajdonképpen, úgyhogy még pár nap, és teljesen jól lesz.

Nagyon sokat számított egyébként, hogy tudta, nem kell pánikolni, csak ki kell várni a végét. Amúgy ritka türelmetlen ember, de most, mint a kisangyal, úgy tűr :).